Posty

Zapowiedź...

Obraz
ZAPOWIEDŹ NAJBLIŻSZYCH TYGODNI. Choć za oknem pogoda raczej jesienna, w CDNie sezon lodowy w pełni. Nie wykluczyło mnie to jednak z Auto Detailingu. Nadal czyściłem, polerowałem i testowałem, ale nie miałem kiedy tego opisać i wrzucić. Ten post powstał na szybko, jako zapowiedź tego, co znajdziecie na Mat-Motors przez najbliższe pięć tygodni... Testowałem salonowego Talismana z 2014 roku. Pod maską jednostka dCi bi-turbo, a w środku m.in. fotele z masażem. Passat B8 miał ,,zrobiony'' przeze mnie pakiet zewnętrzny i wnętrze. Nie było źle. Był w miarę czysty. Potrzebował tylko odświeżenia... ...podobnie jak Golf VII, ale tu bez wnętrza. W obu przypadkach lakier zabezpieczyłem woskiem w spray'u. Golf wygląda dobrze, ale 2-letniego Passata czeka już korekta. Niestety, taki lakier. Trafił się też nowiutki Volkswagen T-Cross. Najmniejszy, a zarazem najświeższy SUV z rodziny VW. Wrażenia? Do tej pory mam mieszane uczucia. Na koniec wisienka na torcie. Fo

Jaguar XJ VI 1995r. Auto Detailing

Obraz
JAGUAREM DO ŚLUBU... ...usługa na wczoraj. W zeszłą sobotę opisywany egzemplarz Jaguara XJ z 1995 roku miał zawieźć pewną parę do kościoła, a ja miałem go do tego celu przygotować. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że był czwartek (w piątek wyjeżdżałem), a Jaguarowi daleko było do stanu kolekcjonerskiego.  MYCIE WSTĘPNE: Na początek szybkie mycie całego nadwozia z uwzględnieniem nadkoli, wszystkich wnęk i oczywiście felg. Później ekspresowa dekontaminacja (pisałem już o tym procesie w innych postach z Auto Detailingu), płukanie i wycieranie.  JAZDA!! Droga do garażu przebiegła szybko, dynamicznie oraz bardzo luksusowo. To duże i wygodne auto o sporej mocy. Pod maską pracuje 4- litrowa rzędowa ,,szóstka" o mocy 241 KM (przy 4800 obr./min.). Maksymalny moment obrotowy to aż 375 Nm (przy 4000 obr./min.). Silnik dobrze sobie radzi z tym ponad 5-metrowym kolosem. Auto świetnie rusza z miejsca, ale później wyraźnie słabnie. Moc i moment wraca

Ford Mondeo MK4 Auto Detailing

Obraz
KOLEJNE CZARNE MONDEO... ...i znowu korekta. Nie spotkałem się jeszcze z czarnym samochodem, zarówno nowym jak i używanym, którego lakier był w dobrym stanie. Każde czarne auto, bez względu na wiek, czeka kilkuetapowa korekta lakieru. To niestety nie jest lakier, który można umyć i nawoskować jak np. srebrny (choć też nie zawsze). Po latach, lakier robi się matowy i bez głębi, coraz bardziej uwydatniając kolejne z miliona rys. Wielu właścicieli nie zdaje sobie z tego sprawy, cały czas uważając, że jeżdżą czarnym autem, a mnie proszą jedynie o ,,odświeżenie". Gdy ktoś amatorsko zabierze się za usuwanie powstałej rysy parkingowej gąbką do naczyń, pracy jest jeszcze więcej.😁  Na szczęście jest na to sposób... Nie łatwy i nie tani, ale przy odpowiednich umiejętnościach można doprowadzić lakier do stanu lepszego niż fabryczny, a permanentne zabezpieczenie go, pozwoli nam cieszyć się tym widokiem nawet przez kilka miesięcy (w przypadku wosku) lub lat (w przypadku powłoki ce