Posty

Podsumowanie 2018 roku.

Obraz
PODSUMOWANIE 2018 ROKU. Koniec roku podsunął mi pewien pomysł. Jest to najlepszy czas na podsumowanie wszystkich testowanych przeze mnie samochodów i wybranie najlepszego z nich (oczywiście moim zdaniem). Były to auta zarówno nowe jak i używane, a wśród nich były mocne silniki, wyjątkowe okazje oraz przeciętne konstrukcje. Trafił się również jeden zabytkowy kabriolet. Był nim Saab 900 Turbo, który wpłynął znacząco na historię motoryzacji, jako pierwszy wprowadzony do seryjnej produkcji samochód z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Saab jak na swoje lata trzyma się bardzo dobrze. Wymaga tylko niewielkiego wkładu finansowego na odświeżenie blacharki. Były 2 bardzo mocne (prawie 300-konne), rodzinne kombiaki- BMW M5 oraz Alpina B3, które dają niesamowitą frajdę z jazdy, jednocześnie zachowując przy tym swoje rodzinne właściwości. Alfa Romeo Giulietta jest piękna, a z silnikiem 1.4 Turbo Benzina o mocy 170 KM bardzo szybka, ale zdecydowanie za droga. Jej bliźniacze

Stłuczka Passata cz.I

Obraz
ŚWIĘTA, ŚWIĘTA I PO ŚWIĘTACH... ...a wydatków ciąg dalszy. Dobrze, że nie z mojego portfela. W dużym mieście, pełnym samochodów i ludzi w ciągłym pośpiechu o stłuczkę nietrudno. Tym bardziej nie ma się co dziwić w ostatni weekend przed świętami. Szybkie zakupy, dopinanie wszystkiego na ostatni guzik... Stłuczka to ostatnia rzecz o jakiej moglibyśmy pomyśleć. Tego dnia nie było inaczej. 22 grudnia, szybkie, półgodzinne wyjście z domu trwało ok. 4 h. Wszystko przez pośpiech pewnego młodego Jegomościa, który jak stwierdził: ,,Myślałem, że zdążę''. Passat przejechał do tego dnia ponad 303000 km bez większych problemów. Wykonując manewr zawracania (na prostej drodze) wyżej wymieniony Pan zjechał z głównej drogi, po czym wjechał z powrotem, ale wprost pod koła mojego Passata. Ja myślałem, że zaczeka, ponieważ nie było opcji, żeby zdążył, a On myślał, że jestem na tyle daleko, że się uda... Niestety. Krótkie hamowanie i uderzenie w tył Mitsubishi zraniło Passka i zniszcz

Audi A8 D4 FL 3.0 V6 TDI 2014r.

Obraz
SPRINTER WAGI CIĘŻKIEJ. Ostatni testowany przeze mnie samochód w tym roku nie mógł być przeciętny. To flagowy okręt Audi- marki premium. Choć pod maską odzywa się najsłabszy silnik wysokoprężny w gamie, zdecydowanie nie jest to jego minus. Auto ma już 4 lata, ale to również nie jest minusem. Szczerze mówiąc, w tym A8 nie znalazłem ani jednego... Sylwetka Audi A8 jest bardzo elegancka i wyjątkowo zgrabna. Patrząc na auto zarówno z zewnątrz, jak i od środka, nie mamy wrażenia, że auto jest aż tak duże. Jego gabaryty (dł. 5135 mm, szer. 1949 mm, wys. 1460 mm) widać dopiero na parkingu, porównując je do innych, stających tam aut. Pomimo wielkości, manewry nie sprawiają większych trudności za sprawą dobrej widoczności z wnętrza, oraz czujników i kamer zarówno z przodu jak i z tyłu. Audi prowadzi się wyjatkowo lekko jak na taką masę, a prędkość odczuwalna jest dużo niższa niż jest w rzeczywistości. To trochę niebezpieczne. Wracając do elegancji, to ostatnie, tak dobrze wyglądaj

Volkswagen Tiguan II 1.4 TSI 2017r.

Obraz
CENA WSZECHSTRONNOŚCI. W samochodach tego typu cenię sobie funkcjonalność oraz wszechstronność. To nie jest auto, które coś udaje. Nie jest to crossover, który ma problem z wjazdem na krawężnik, słaby silnik, a dzięki wysokiej ,,budzie'' jego współczynnik oporu powietrza jest nieprawdopodobnie wysoki. Nowy Tiguan to kompaktowy SUV, który sprawdzi się zarówno w zatłoczonym mieście, jak i na wsi, oraz na rodzinnych wakacjach. Volkswagen Tiguan II to samochód produkowany od 2016 roku. Po udanym, choć późnym debiucie pierwszego Tiguana, druga generacja miała szansę być już tylko lepsza... i tak się stało. Auto zachowało swoje kompaktowe rozmiary, dzięki czemu nie sprawia problemów z poruszaniem się po mieście, a zarazem przybyło miejsca we wnętrzu i w bagażniku, przez co sprawdzi się również jako auto rodzinne. Do tego prawie 19- centymetrowy prześwit w wersji przednionapędowej (20 cm mają auta z napędem 4 Motion) pozwalające zjechać z utwardzonej drogi i naprawdę śmiał