Volkswagen Tiguan II 1.4 TSI 2017r.
CENA WSZECHSTRONNOŚCI.
W samochodach tego typu cenię sobie funkcjonalność oraz wszechstronność. To nie jest auto, które coś udaje. Nie jest to crossover, który ma problem z wjazdem na krawężnik, słaby silnik, a dzięki wysokiej ,,budzie'' jego współczynnik oporu powietrza jest nieprawdopodobnie wysoki. Nowy Tiguan to kompaktowy SUV, który sprawdzi się zarówno w zatłoczonym mieście, jak i na wsi, oraz na rodzinnych wakacjach.
Volkswagen Tiguan II to samochód produkowany od 2016 roku. Po udanym, choć późnym debiucie pierwszego Tiguana, druga generacja miała szansę być już tylko lepsza... i tak się stało. Auto zachowało swoje kompaktowe rozmiary, dzięki czemu nie sprawia problemów z poruszaniem się po mieście, a zarazem przybyło miejsca we wnętrzu i w bagażniku, przez co sprawdzi się również jako auto rodzinne. Do tego prawie 19- centymetrowy prześwit w wersji przednionapędowej (20 cm mają auta z napędem 4 Motion) pozwalające zjechać z utwardzonej drogi i naprawdę śmiało się od niej oddalić, nawet z napędem na przód. Samochód testowy to VW Tiguan 1.4 TSI, 150 KM 2WD w wersji High-Line. Wyjechał z salonu na początku 2017 roku i do tej pory przejechał niecałe 30000 km.
Wnętrze jest wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów, a spasowanie na wysokim poziomie. To jest naprawdę poziom wyżej niż w Golfie, nawet w wersji High-Line. Fotele oraz kanapa są bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji, dzięki czemu każdy znajdzie wygodną pozycję dla siebie. Jak już o tym mowa, to pozycja jest typowa dla SUVa. Siedzi się jak w minivanie, ale ze zdecydowanie większym komfortem. Dzięki temu droga jest bardzo dobrze widoczna, a podróżni nie męczą się nawet podczas dłuższej jazdy. W dalszą podróż bez problemu można spakować walizki do bardzo dużego bagażnika (jak na tę klasę samochodu). Podczas rozłożonej kanapy to aż 615 litrów. Gdy kanapa jest złożona, zmieści się 1655 litrów, a dzięki składanemu fotelowi pasażera możemy przewozić przedmioty długie na ponad 2.5 metra. Aż nie chce się wierzyć, że te parametry dotyczą kompaktowego auta.
Wyposażenie jest na bardzo dobrym poziomie zarówno po stronie komfortu, jak i bezpieczeństwa. Tiguan posiada standardowe, 18" felgi ze stopów lekkich (opcjonalnie można dokupić 19" i 20" obręcze) , światła przeciwmgłowe doświetlające zakręty, reflektory oraz światła tylne działające w technologii LED z funkcją Coming/ Leaving Home i asystentem świateł drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika i przyciemniane tylne szyby oraz sporo elementów chromowanych. Po zajęciu miejsca we wnętrzu widać zastaw wskaźników z mapą i komputerem Active Info Display, przed nimi kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą, a dalej zestaw multimedialny CD/MP3 z dotykowym ekranem o przekątnej 8" z nawigacją i 8- głośnikami pokazujący zarówno mapę, jak i informacje o samochodzie oraz z czujników parkowania itp. Niżej znajduje się panel klimatyzacji automatycznej, 3-strefowej i złącza USB, AUX i Bluetooth. Poza tym 4 elektryczne szyby, elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, samościemniające lusterko wsteczne, podgrzewane fotele przednie, tapicerka z alcantary, hamulec pomocniczy z funkcją Auto Hold, System Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, system start- stop, który nie jest ,,natrętny'' i działa wtedy, kiedy trzeba, asystent pasa ruchu, asystent koncentracji, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości, oświetlenie ambiente oraz przestrzeni wokół nóg, Jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo, to wspomagane jest m.in. ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania, poduszki czołowe, boczne, kolanowa (dla kierowcy) i kurtyny powietrzne, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach, aktywny tempomat do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją "stop & go", hamulec pokolizyjny, czujnik deszczu... Długa lista, a co najważniejsze, większość dostępna jest już w standardzie w tej wersji wyposażeniowej.
Komentarze
Prześlij komentarz